måndag 28 juni 2010

Husleverans

Lastbilen fick inte riktigt plats på vår lilla väg, så den ställde upp sig på den stora vägen lite längre bort. Med hjälp av omlastaren fick vi huset till tomten.

Anders, Måns och Maja vid den lilla högen gullfiber som efter någon timma växte till en enorm hög. Hur ska allt det få plats i vårt lilla hus?

Första husdelen hamnar på tomten, det är de spårade OSB skivorna till golvvärmen.

Den stora lastbilen lämnade sin ficka på den stora vägen och kom med en del av lassen, vilket bidrog till att vägen till golfbanan blev avstängd ca 30 min till en del människors frustration.

När lastbilarna flyttade på sig igen blev det trafikstockning på vår lilla väg ..!

Det är ett japanskt företag som tillverkat huset, Tomoku Hus AB. Inte JAS som man kan tro av denna stämpel.

Lilla Majsan framför allt husmaterial.

Åskådarna i solstolarna, det här var nog kul för dem båda att se (om inte roligare för oss)!

Medan lastarna tog hand om leveransen började byggarna resa byggställningen vid plintgrunden. Det är ett högt hus så ställningarna blir höga ..

Husvägg med vårt köksfönster! Det där kommer nog vara ett av mina favoritfönster, det kommer bli så fint ovanför diskbänken!

Imorgon kommer nästa lass med husmaterial och på kvällen börjar byggarna lägga golvbjälklaget. Det måste vara klart till på torsdag då kranbilen kommer och de börjar resa husväggarna. Vi kommer nog inte kunna hålla oss så vi lär åka ut en sväng på torsdag kväll och titta hur arbetet går.

2 kommentarer:

Weronica sa...

Gud vad spännande. Nu hoppas jag att du dokumenterar ordentligt så att jag får se hur det går till att bygga ett hus =) Jag är så sugen på att ha en liten stuga (liten och liten, det måste ju få plats 2 vuxna och 3 barn - ja eller 5 om P får bestämma)

Alex sa...

vilket projekt det dar ar...och som du skrev, det ar ju som ett jattelego. det kommer ju bli kalas och jag hoppas att du dokumenterar varje mojlig bit i uppforandet, det ar ju ganska unikt.